SP in actie tegen vliegveld Lelystad

25 februari 2018

SP in actie tegen vliegveld Lelystad

Geen uitstel maar afstel!

De uitbreiding van het aantal vluchten van en naar vliegveld Lelystad is uitgesteld. Mooi! Maar dat wil niet zeggen dat er geen acties tegen die uitbreiding meer nodig zijn. Uitstel is nog lang geen afstel. En dat is wel het doel: De SP wil geen laagvliegers boven de Veluwe. De plannen voor Lelystad zijn nog steeds desastreus voor de natuur en slecht voor de mens. We willen een leefbare aarde aan ons nageslacht doorgeven. En dat betekent dat we eindeloze uitbreiding en groei van het vliegverkeer niet mogen toestaan. Daarom voert de SP aanstaande zaterdag 3 maart vanaf een uur of 11 actie tegen Lelystad Airport in het centrum van Ede, voor de Oude Kerk.

Reacties

Voor actuele Edese situatie van de plannen: Zie https://www.hoogoverede.nl/ede-actueel/

Bedankt voor deze aanvulling. Blijkt dus dat de vluchten een klein stukje worden omgeleid om Ede & Bennekom heen. Dit bewijst maar weer eens dat zelfs de overheid afziet van huidige plannen zodra er veel weerstand is. Maar dat is niet ons einddoel! wij willen af van deze onzinnige vluchten. We zetten ons in voor behoud van de natuur. Vliegtuigen verpesten dit.

https://ede.sp.nl/agenda Za 3 maart Actie tegen vliegtuigen boven héél gelderland, Overijssel & Friesland. We gaan niet akkoord met halve resultaten!

Geweldig SP!
Ik vind t heel prettig om te horen dat de SP het hier niet bij laat.
En ik hoop persoonlijk dat "uitstel" deze keer "afstel" mag worden.
Het wordt eens tijd dat er rekening gehouden wordt met mensen, ook met mensen die ontspannen willen leven.