Actie

20 mei 2017

Heeft u ze al zien hangen?

Vandaag 20 mei 2017 hebben onze actieve leden weer hard gewerkt om ons wat meer te laten zien. Overal in Ede hangen nu deze grote posters. Nu de nieuwe coalitie gevormd moet worden, is er goede hoop voor het afschaffen van het #eigenrisico.
27 september 2016

SP Ede zet zich in voor Nationaal Zorgfonds

Foto: Kees Salm

De SP in Ede staat zaterdag 8 oktober bij de grote kerk in Ede om het Nationaal Zorgfonds te promoten. Iedereen die dat wil, van links tot rechts, gezond of ziek, jong of oud kan daar een handtekening zetten en zo het Nationaal Zorgfonds ondersteunen. Er zijn al 160.000 handtekeningen, maar het moeten er nog meer worden. SP-lid Daan legt uit waarom hij er zijn vrije zaterdag graag aan besteedt: “het eigen risico en de eigen bijdragen zijn te hoog; als chronisch zieke wordt je zo gestraft voor ziek zijn. De zorg kunnen we niet overlaten aan de marktwerking en de verzekeraars. Dat moet veranderen.”

12 juli 2016

In actie voor Nationaal ZorgFonds

Foto: Toos de Rijk

Het is geen verkiezingstijd, maar dat wil niet zeggen dat we niet in het centrum van Ede te vinden zijn.  Afgelopen zaterdag 9 juli  stonden we er om het Nationaal ZorgFonds te promoten.

11 november 2015

Protest tegen de afbraak van de WSW

Op 19 november komen werknemers van de sociale werkplaatsen in grote getale naar Den Haag om te protesteren tegen het sterfhuisbeleid van deze regering van VVD en PvdA (Malieveld, rond het middaguur).