Zorg

2 december 2016

Nationaal ZorgFonds: “de beweging is er, nu de kracht nog!”

Het was een interessante, druk bezochte bijeenkomst over het Nationaal ZorgFonds op 29 november in Ons Huis in Ede.  Ongeveer 70 mensen waren aanwezig. De avond was georganiseerd door de SP afdeling Ede, maar de aanwezigen kwamen uit alle lagen van de bevolking. Er werden filmpjes gedraaid en er waren vier gastsprekers, die allemaal vanuit hun eigen gezichtspunt belichtten waarom zij voor een Nationaal ZorgFonds zijn. Zo legde Wessel van den Anker aan de hand van zijn persoonlijke situatie uit, wat het betekent als je van meerdere wijzigingen in de zorg last hebt. Het eigen risico is voor hem en zijn vrouw niet meer te dragen.

18 april 2016

SP eist opheldering van de wethouder over TSN-deal

Foto: Kees Salm

De SP in Ede eist opheldering van wethouder Ligtelijn over de afspraken die zij gemaakt heeft rond de overname van het failliete TSN door Opella en Maanderzand. In een persbericht meldde de wethouder dat er een goede regeling zou zijn getroffen voor zowel cliënten als het personeel. In gesprekken die de SP heeft gevoerd met de betrokken medewerkers blijkt echter dat dit niet voor iedereen geldt. Werknemers moeten tot wel meer dan 30% aan salaris inleveren. Onacceptabel vindt de SP.

12 april 2016

Bijeenkomst TSN-medewerkers

Zorgorganisatie TSN is failliet, en daarmee is er veel onzekerheid voor de TSN-medewerkers. Medewerkers met een vast contract worden in Ede overgenomen door Opella of Maanderzand, maar er wordt gewerkt met lagere salarisschalen en niet iedereen kan bij zijn cliënten blijven.

8 oktober 2015

Gemeente doet eigen onderzoek naar WMO

De gemeente komt in beweging.

Op donderdag 23 september heeft de SP in Ede haar rapport over de WMO aangeboden aan wethouder Ligtelijn. Zij gaf aan blij te zijn met het onderzoek dat wij hebben uitgevoerd en zij zou de resultaten meenemen in de evaluatie die op dat moment plaats vond. Nu is er deze week bekend geworden dat de gemeente een eigen onderzoek gaat uitvoeren naar de situatie rond de WMO.

Ede Stad - Zorgonderzoek Christelijke Hogeschool & SP

Op 23 september heeft onze afdeling een rapport getoond aan de wethouder betreffende de gevolgen van bezuinigen op zorg in Ede.

Onder andere Ede Stad heeft het vervolgens opgepakt. Hun artikelen zijn te vinden via onderstaande link.

Klik hier voor het onderzoek.